Keskiviikko, 23. elokuu 2017
Signe, Varma

Mikkelin läpi ajetaan ensi viikolla viittäkymppiä — Viitostien viimeistely laskee nopeusrajoitusta maanantaista perjantaihin

11.08.201708:28
14
  • Viitostien viimeistelytyöt muuttavat nopeusrajoituksia ja reittiä Mikkelissä.

Viitostien nopeusrajoitus alennetaan ensi viikolla Mikkelin keskustan kohdalla viiteenkymppiin. Alennettua nopeutta ajetaan Pitkäjärven ja Tuppuralan eritasoliittymien välillä.

Nopeusrajoitus on voimassa molempiin suuntiin maanantaista perjantaihin 14.–18. elokuuta.

Syynä ovat Viitostien Mikkelin kohdan urakan viimeistelytyöt. Alueella tehdään päällystystöitä, kertoo Liikenneviraston projektipäällikkö Hannu Nurmi.

Työt sulkevat Kaihun eritasoliittymän Ristiinantielle, Lappeenrannan suuntaan laskevan rampin tiistaina ja keskiviikon välisenä yönä 15.—16. elokuuta kello 21—6. Tuolloin liikenne ohjataan Ristiinantielle Aseman eritasollittymän kautta.

 

 

Kommentit

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Höpöhöpö. Tieosuudella tai osassa siitä on ollut 50 km/h nopeusrajoitus kuukausia ja nopeudet ovat säännöllisesti 70-80 km/h. Miksi poliisi ei valvo nopeuksia tieosuudella säännöllisesti, kun yleisesti on tiedossa, että rajoituksia rikotaan törkeästi ja laajasti koko ajan?

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Tässä taas nähdään tämä surkuhupaisa ja niin usein toistuva virhe. Napsautetaan useamman kilometrin matkalle 50km/h tuntirajoitus ja puuhastellaan sitten 500m matkalla ja vain yhdellä kaistalla, 4 kaistaisella tiellä. Muutamana yönä suljetaan pääsy jollekin rampille ja taas muu aika pidetään yllä nopeusrajoitusta, jolle ei ole perusteita. Jos halutaan, että ihmiset oikeasti noudattaa alennettuja nopeuksia tieosuudella, niin tiputetaan nopeusrajoitus vain todellisen tarpeen alueelta, eikä varmuuden vuoksi lähimmästä kaupungista asti. Jos tiellä ei ole estettä tai liikenteestä poikkeavaa toimintaa, niin aika harva junnaa 50km/h useampaa kilometriä. Toisealta, kun on katsonut nyt tätä urakkaa, jota Graanin kohdalla tehdään, niin sama työ olisi valmistunut puolessa ajassa, jos kaikki kypäräpäät tekisivät töitä. Tupakoinnin keskikaiteella istuen jos siirtäisi vapaa-ajalle, niin olisi niitä tehokkaita työtuntejakin ajalla, jolloin tie on rajoitetussa käytössä. Tosin valkeiden kypärien ilmestyminen yleensä lisää työintoa.

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Kyllä tässä tieurakassa pelataan puhtaasti aikaa. Todella ollut nysväämistä koko touhu. Yhden alikulkutunnelin kimpussa koko kesä. Tehokkaasti on jarruttanut liikennettä koko kesän. Kyseisen paikan liikennejärjestelytkin olleet todella vaarallisella tasolla. Etenkin pimeän aikaan ei tiedä mistä ajaa. Miksei työn tilaaja vaadi urakoitsijalta työhön nähden realistista aikataulua.

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Urakoitsijan etu ei kyllä voi olla " pelata aikaa " , vaan yrittää saada työt valmiiksi mahdollisimman nopeasti jo yhteiskustannusten ( palkat yms. ) takia. Lisäksi sopimuksessa voi olla bonuksia aikataulua nopeammasta valmistumisesta. Aikataulun sekä Muutos- ja lisätöiden vaikutuksen määrittää viimekädessä työn tilaaja = Liikennevirasto. Jostakin syystä maan- ja tienrakennusalalla näyttää suurin asiantuntemus olevan aina muualla kuin alalla työskentelevillä Kannattaa hankkiutua alalle, kun on niin paljon tietoa karttunut .

Sivut

Lisää uusi kommentti

Luetuimmat

Tuoreimmat uutiset

Lue päivän lehti

Tee tilaus tästä

Kommentoidut