Keskiviikko, 28. syyskuu 2016
Arja, Lenni

VR:n lipunmyyjät hyvästelivät Mikkelin aseman - kahvila Asemalaituri jatkaa

07.01.201618:05
16
  • rautatieasema, kahvila, juna, matkakeskus, lipunmyynti,

    Lipunmyynti lakkaa Mikkelin rautatieasemalla, mutta odotustilat toimivat jatkossa normaalisti. Myös kahvila Asemaraide jatkaa toimintaansa. Kuva: Vesa Vuorela

Mikkelin rautatieasemalla vietettiin torstaina asiakaspalvelun hautajaisia kahvipannun ja pullapitkon äärellä. Tai kuten VR asian tiedotti, ”junalippujen myyntiin tulee muutoksia”.

Tiedotteessa kerrottiin, että Hämeenlinnan, Joensuun, Karjaan, Kokkolan, Kouvolan, Kuopion, Lappeenrannan, Mikkelin, Pasilan, Riihimäen, Rovaniemen, Seinäjoen ja Vaasan asemien lipunmyyntipisteet suljetaan 10. tammikuuta mennessä. Lisäksi Kemijärven lipunmyyntipiste suljetaan vuoden 2016 aikana.

Konserni kertoo myös helpottavansa lipunmyyntiä digitaalisista kanavista ”yleiseurooppalaiseen tapaan”. Esimerkiksi opiskelijoiden ja eläkeläisten lippujen osto helpottuu, sillä heidän ei tarvitse hankkia erillistä alennuskorttia.

Lippujen nettimyynti ja asemien automaatit toimivat tietysti jatkossakin. Junien liikennöintiin ja asemien odotustilojen aukioloihin vaikutusta ei ole. Mikkelin rautatieasemalla vartiointiliikkeen työntekijä käy avaamassa ja sulkemassa odotustilojen ovet kuten ennekin.

Kahvila Asemalaituri jatkaa toimintaansa Mikkelin asemalla kuten ennenkin, vakuuttavat nykyiset yrittäjät Satu Piispanen ja Marika Manner.

30 vuoden työuran VR:llä tehnyt Ismo Jäntti kertoi torstai-iltapäivänä, että ei ymmärrä VR:n päätöstä asiakaspalvelun lakkauttamisesta.
– Se on lievä ilmaisu, että harmittaa. Varsinkin asiakkaiden puolesta. Ei löydy ymmärrystä päätökselle, mies sanoo suoraan.

Kommentit

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Kaiken se valtio haluaa ajaa alas! Ei mitään palveluja haluta säilyttää. On meitäkin jotka tarvitsevat palveluja, ei kaikki pärjää netissä. Miksi meidän omat edustajat ei aja meidän asioita vaan kaikki lakkautetaan?

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Minäkin melkein ostin junalipun viimevuonna. Ehkä olisin ostanut tänävuonna asemalta jos niitä vielä olisi myyty. Kyllä mun mielestä henkilökunta olisi pitänyt pitää töissä siltä varalta että jos minä vaikka ostankin sen lipun jonnekkin. En halua asioida nopean automaatin kanssa koska sille ei voi v...illa.

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
Oliko kuitenkin hieman liioittelua vetää Asemarakennuksen edessä oleva lippu puolitankoon ja laittaa kaksi hautakynttilää lipputangon juurelle? Harmituksen ymmärtää, muttei ajattelemattomuutta.

Lähettänyt käyttäjä Anonymous (kirjautumaton)
”Minäkin melkein ostin junalipun viimevuonna. Ehkä olisin ostanut tänävuonna asemalta jos niitä vielä olisi myyty.” - Nii-in, ei sinun, eli junaa käyttämättömien, vuoksesi lipunmyyntiä pidäkään pitää avoinna. Lipunmyynti pitää pitää avoinna niiden vuoksi, jotka niitä lippuja ostavat.

Lähettänyt käyttäjä Matkamies (kirjautumaton)
VR on tuhon tiellä. Kaiken liiketoiminnan A ja O on huolehtia asiakkaista. Nehän palvelun maksavat. Nyt on vaihtoehtojakin näille palveluille. On sata varmaa, että VR tuloskunto ei parane näillä opeilla ja firman kurjistuminen jatkuu. On oikein, että fiksut työntekijät kertovat mielipiteensä ja reagoivat asioihin. Valitettavasti useat VR:n henkilöliikenteen johdon edustajat ovat kykenemättömiä tekemään asikasmielisiä ( kannattavuutta parantavia ) ratkaisuja. Ajellaan siis omalla ja linja-autolla .

Sivut

Lisää uusi kommentti

Luetuimmat

Tuoreimmat uutiset

25.09. 13:30

Lue päivän lehti

Tee tilaus tästä