Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mielipide | Outoa toimintaa Postilta

Odotin 26.5. pakettia, jonka oli määrä tulla kotiin kannettuna kesämökillemme. Aamupäivällä luin paketinseurannasta, että "tavara on autossa matkalla asiakkaalle".

Pidin huolen, että puhelimeni oli lähellä, jotta pystyisin reagoimaan heti, kun auto ajaisi portille.

Paketti ei tullut koskaan.

Kello 16.15 sain viestin, että paketti on toimitettu Postin toimipisteeseen 30 kilometrin päähän, koska "vastaanottajaa ei ollut tavoitettu"!

Seuraavana aamuna postilaatikostamme löytyi repäisty paperilappunen, johon oli sutattu suunnilleen sama viesti.

Tutkin paketin kulkutietoja. Siellä väitettiin, että lähetystä oli yritetty toimittaa minulle klo 14.40 ja minuun oli yritetty olla yhteydessä. Ei oltu, ei millään viestivälineellä!

Postin "palveleva" numero selitteli, ettei autonkuljettajalla ollut maksulaitetta mukanaan.

Tuo ei riitä seltykseksi yksityiskohtaisten, väärien tietojen antamiselle digitaalisessa asiakirjassa.

Syyn Posti vierittää asiakkailleen. Heidän virkailijansa on tietoisesti kirjoittanut pakettiseurantaan väärää tietoa, jonka mukaan vika on vastaanottajassa, kun ei ollut tavoitettavissa.

Postin palvelunumeroista minulle on kerrottu, että vika on paketin lähettäjässä. Miten Postin kirjaama väärä tieto voi olla lähettäjän vika?

Posti, kanna vastuusi! Asiakkaiden syyllistäminen on rumaa. Hyvitykseksi tarjotut postimerkit eivät auta.

Pertti Sajaniemi

Vanhamäki, Mikkeli