Mielipide | Osuuspankki ahneiden joukkoon

Olen vuosikymmenten ajan ollut Osuuspankin asiakas, ja kaikki on hoitunut ihan kohtuullisesti.

Olen jopa kehuskellut, että Osuuspankillapa se on konttori myös Juvalla. Ei olisi kannattanut kehuskella.

Nyt ollaan tilanteessa, ettei kohta ole minkään pankin konttoria Juvalla, ei ensimmäistäkään.

Mutkikasta on ollut konttoriin pääsy viime aikoina, mutta nyt sekin mutkikkuus loppuu. Omat asiat ovat niin vähäisiä, että ne toki hoituvat verkossa, mutta Työväenyhdistyksen asioita on joskus pitänyt mennä hoitamaan tiskille.

Osuuspankkikin on sitten siirtymässä ahneitten joukkoon: hiekan kantaminen pankin lattioille loppuu, ja konttorit pannaan säppiin jokaisessa kirkonkylässä.

Mutta mitenköhän autoton ikäihminen saa nostettua pienen eläkkeensä? Sähköinen osaaminen voi olla valokatkaisija oven pielessä.

Mitenköhän autoton ikäihminen saa nostettua pienen eläkkeensä?

Murheelliasella mielellä olen jo nyt katsonut ikäihmisten kyykyttämistä. Siinä he ovat sateessa ja tuulessa odottamassa hetkeä, jolloin saavat pankin lattiaa mennä kuluttamaan.

Voipi olla, että Osuuskauppa saa uusia asiakkaita.

Mutta yksi asia pitää muistaa: tämä ei ole henkilökunnan vika, eli heille ei pidä mennä urputtamaan. Mutta luottamushenkilöitä voi, ja pitää, kurmuuttaa.

Toivottavasti en ihan kohta tarvitse lainaa, sillä tämä kananotto ei ehkä vahvista luottokelpoisuuttani.

Ari Rautio

Juva