Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mielipide | Pankki pysyy piilossa

Tiedämme toki, että torin reunassa töröttää Suur-Savon Osuuspankki, mutta kuinka pääsee sisälle. Tuli erinäisiä pankkiasioita, joihin kaipasin tietoa. Pankki oli tarjonnut asioiden hoitamista puhelimen kautta. Tarjotun 010-numeron kautta en tavoittanut kahden päivän aikana elävää ihmistä vastaamaan kysymyksiini – sain kerran puhelun läpi vaihteeseen, mutta vaihde ohjasi samoille linjoille, jossa piti näppylöitä painella.

Sieltä kuuluu: Meidän kaikki asiakaspalvelijamme ovat varattuja. Odotusta kestää 15 minuuttia, sitten 30 minuuttia. Paljonko pankki tienasi odotuksella? Ihmettelen kovin kuinka jopa Kela, terveydenhoitopalvelut ja Vertoimisto ovat ottaneet käyttöön takaisinsoittopalvelun, mutta ei pankki. Miten voisi tilata ajan "asiakaspalveluun", laittaisiko kirjeen. Ajanvarauksen saamisen edellytys on vähintään puhelin.

Suur-Savon Osuuspankki mainostaa olevansa paikallispankki. Pankkia on "kehitetty" säännöillä, jotka tulevat Helsingin pääkonttorista. Niin miten minulle kävi? Kävelin pankkisaliin ja löysin yhden "piileskelijän" ja koputin oveen – jee, ovi aukeni, eikä heittänyt minua ulos. Kuulin, kuinka toinen virkailija totesi: "Pistä ovet kiinni, ettei ketään tule tänne."

Pentti Nousiainen

Mikkeli

Jee, ovi aukeni, eikä heittänyt minua ulos.