Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Mielipide | Osuuspankki vastaa Jormanaiselle

Kiitos palautteesta liittyen kassapalveluidemme toimivuuteen. Konttoreidemme kassapalvelut saattavat ruuhkautua satunnaisesti, kassapalveluissa on monesti vilkasta erityisesti eläkkeenmaksupäivinä. Kassapalveluissa hoidetaan käteisen rahan nostamista ja laskujen maksamista koskevia asioita. Palvelemme kaikissa muissa asioissa ajanvarauksella.

Jos asiakas haluaa avata uudet verkkopalvelutunnukset, hänen tulee varata aika konttoritapaamiseen. Jos asiakas tarvitsee esimerkiksi neuvoja tai opastusta OP-mobiilin käytössä, asiakkaan tulee varata aika konttoritapaamiseen tai puhelin- tai verkkoneuvotteluun.

Myös monimutkaisemmat asiat, esimerkiksi kuolinpesien pankkiasiat hoidetaan aina ajanvarauksella. Tällöin asiakkaan asiat käydään läpi etukäteen sovittuna ajankohtana. Kun asiakas varaa ajan etukäteen, pystymme varmistamaan että asiakasta palvelee sellainen toimihenkilö, jonka osaaminen ja valtuudet riittävät asian ratkaisemiseen.

Avasimme alkuvuonna asiakkaillemme suoran puhelinnumeron, joka on helpottanut ajanvaraamista ja lisännyt tavoitettavuutta. Oma palvelunumeromme on saanut paljon positiivista palautetta – moni asia on hoitunut jo puhelun aikana. Pankkimme omat asiantuntijat vastaavat palvelunumerossamme arkisin klo 9.30-16.

Opastamme asiakkaitamme mielellämme käteisen nostoon ja laskujen maksamiseen liittyvissä asioissa. Nämä asiat asiakas voi halutessaan hoitaa muulla tavoin kuin konttorissa ja ilman, että älypuhelin tai tietokone on käytössä. Asiakas voi jättää laskut maksupalveluun pankin maksupalvelukuoressa, kuoria on saatavissa maksutta konttoreista.

Asiakas jättää laskut maksupalvelukuoressa lähimpään postilaatikkoon, postimaksu on valmiiksi maksettu pankin toimesta. OP Tiliviestin avulla asiakas voi taas seurata tilin saldoa ja tapahtumia kätevästi tekstiviesteillä; asiakas saa tekstiviestin aina, kun tilillä tapahtuu jotain ja hän voi seurata tilin saldoa helposti. Asiakkaat voivat nostaa käteistä rahaa pankkikortilla automaateista, K-kaupoista, Tokmanneista ja R-kioskeista.

Pankin toimitusjohtaja ei ole vuosiin istunut ”konttorin korkeuksissa”, vaan ottaa työtilan sieltä, missä vapaa työtila sattuu olemaan. Usein se on ensimmäisessä kerroksessa lähellä asiakkaita. Asiakkaat ovat aina tervetulleita keskustelemaan kanssani eri palveluvaihtoehdoista ja muistakin asioista.

Pankin johto on hyvin selvillä niin kassapalvelun kuin ajanvaraus-, puhelin- ja verkkoviestipalvelun tilanteesta. Pyrimme mahdollisimman hyvään palveluun ja asiakaskokemukseen kaikissa kanavissamme.

Jari Himanen

Kirjoittaja on Suur-Savon Osuuspankin toimitusjohtaja.