Kolumni: Mikkelin kaupoissa ja tavarataloissa surraan verkkokaupan seurauksia, vaikka juuri digiaikana kaikki on mahdollista myös meille

Marika Lehto Risto Hämäläinen

Kolme vuotta sitten kirjoitin perinteikkään lastenvaateliikkeen lopettamisesta. Viikko sitten haastattelin tiensä päähän tulleen lemmikkitarvikekaupan yrittäjää. Siinä välissä Mikkelissä on kuollut lukuisia muita liikkeitä. Anttila lopetti. Sokos supisti. Perinteinen kauppa on hajoilemassa verkkokaupan prässissä. Yrittäjien reaktio on usein sama. Ymmärrettävä pettymys siitä, ettei itselle rakas ja raskas työ riittänyt. Mukana on jopa syyllistämistä – mikseivät ihmiset ymmärrä tukea paikallista ja perinteistä kauppaa?

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja lue juttuja rajattomasti.

Tilaa 3 kk 4 €/kk

Digitilauksen sisältö

  • Lansi-Savo.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Esaimaa.fi-, Ita-Savo.fi-, Kouvolansanomat.fi- ja Kymensanomat.fi-verkkopalvelut, näköislehdet ja sovellukset
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi

Mainos: Länsi-Savo

Monipuoliset sisältömme odottavat sinua!

| Päivitetty