Essoten chattibotti sai nimen Essi – Suun terveydenhuolto liittyy myös mukaan chattipalveluun

Essi ohjaa asiakasta siirtymään oikean tiedon äärelle ennalta määriteltyjä polkuja pitkin.

Chat-ikkunaan pääsee Essoten nettisivuilla. Kuvakaappaus Essoten sivuilta

Tiina Knaappila

Essoten chattibotin nimeksi tulee Essi, Etelä-Savon sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä kertoo tiedotteessa. Essi on asiakaspalvelurobotti, jonka nimestä järjestettiin äänestys ja nyt tulokset on laskettu.

Essote kertoo myös, että chattipalvelua laajennetaan. Maanantaina 18. lokakuuta suun terveydenhuolto liittyy mukaan palveluun.

Suun terveydenhuollon chatti palvelee arkisin kello 12–14.

Muut chattihuoneet vanhus- ja vammaispalvelussa, perhepalveluissa, terveysneuvossa ja työikäisten sosiaalityössä jatkavat palvelua entiseen tapaan.

Chattipalvelusta löytyy myös tietoa muun muassa koronasta, kouluterveydenhuollosta sekä mielenterveys- ja päihdepalveluista.

Näin chattipalvelu toimii

Chatti mahdollistaa kiireettömän asioinnin Essoten verkkosivuilla, jossa asiakkaan ottaa vastaan ensin asiakaspalvelijabotti Essi.

Essi ohjaa asiakasta siirtymään oikean tiedon äärelle ennalta määriteltyjä polkuja pitkin. Essi osaa myös tarjota asiakkaalle oikeat kiireettömät yhteydenottokanavat.

Asiakaspalvelijabotti Essiä koulutetaan ymmärtämään yhä enemmän luonnollista kieltä, jotta kommunikointi olisi helppoa.

Chattihuoneiden ollessa auki Essi osaa ehdottaa siirtymistä huoneeseen, jossa sote-ammattilainen ottaa asiakkaan asian hoitaakseen.

Huoneissa asioidaan anonyyminä. Tarvittaessa ammattilainen voi pyytää asiakasta tunnistautumaan Suomi.fi- tunnistautumisen avulla.

Kommentoi

Mainos: Länsi-Savo

Monipuoliset digisisällöt koko kotiin

Palvelut

Ruokapaikka