Työnhaun voi käynnistää verkossa tai toimipisteissä olevilla lomakkeilla sekä aluehallinnon yhteisellä asiointipalvelulla.
Etelä-Savon työ- ja elinkeinotoimisto hoitaa asiakkaiden asioita jälleen vain etänä. TE-toimisto kertoo tiedotteessa, että koronapandemian pahennuttua asiakkuudet ja kumppanuudet hoidetaan toistaiseksi puhelimitse ja sähköisesti, sillä toimistossa työskennellään laajasti etänä.
TE-toimisto pyytää asiakkaitaan käyttämään asioinnissa Oma asiointi -palvelua, joka löytyy TE-palveluiden verkkosivuilta.
Mikäli sähköinen asiointi ei ole mahdollista, työnhaun voi käynnistää toimipisteissä olevilla lomakkeilla ja aluehallinnon yhteisellä asiointipalvelulla.
Asiakkaat voivat koko ajan jättää asiapapereitaan toimitilojen ulko-ovien vierissä oleviin postilaatikoihin Pieksämäellä ja Savonlinnassa. Mikkelin toimipaikassa Jääkärinkatu 14:ssä postia voi jättää aulan infoon toimitilojen aukioloaikoina kello 8–16.
TE-toimisto ohjaa asiakkaita vain sellaisiin palveluihin, jotka voidaan pääasiallisesti hoitaa etänä.
Jos et voi asioida sähköisten palvelujen kautta, voit käyttää luottamuksellisten viestien lähettämiseen turvapostia sähköpostitse.
Etelä-Savon TE-toimisto siirsi kaiken asioinnin 18. maaliskuuta 2020 sähköisiin kanaviin sekä puhelimitse hoidettavaksi. Kasvokkaista asiakaspalvelua järjestettiin toimipaikoissa ajanvarauksella syksystä 2020 alkaen asiakkaan palvelutarpeen mukaan.
Mainos: Mikkelin Väri

Mainos: Länsi-Savo
